loading...
جعفرآباد اولادقباد
جواد مرادی بازدید : 280 پنجشنبه 24 فروردین 1391 نظرات (0)

شفاف: مقامات کشورمان از کلید خوردن پروژه اتصال دریای خزر به خلیج فارس خبر داده اند. این پروژه در چند مرحله انجام خواهد شد، شیرین سازی آب خزر توسط شرکت خاتم الانبیا وابسته به سپاه پاسداران که هزینه آن 2 میلیارد دلار اعلام شده است. همچنین انتقال 500 میلیون متر مکعب آب به استانهای مرکزی ایران و نهایتا، تکمیل این پروژه با ایجاد کانالی برای اتصال دریای خزر به خلیج فارس که هزینه آن طبق اظهارات مجید نامجو وزیر انرژی ایران، تا 7 میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین این کانال ارتباطی آبی قابل کشتیرانی خواهد بود.

یک نکته در اینجا وجود دارد؛ اینکه سطح دریای خزر 28 متر پایین تر از سطح آبهای آزاد (خلیج فارس) است و مسیر شمال-جنوب ایران با بیش از 2 هزار کیلومتر فاصله دارای پستیها و بلندیهای زیادی مانند ارتفاعات البرز و پستیهای دشت کویر و دشت لوت است.



دکتر اسماعیل کهرم، کارشناس ایرانی مسائل محیط زیست در گفتگو به خبرگزاری ترند گفته است که ایده اتصال دریای خزر به خلیج فارس، از زمان ناصر الدین شاه وجود داشته، در زمان هاشمی رفسنجانی نیز مطرح شده و تاکنون ادامه داشته، اما این پروژه تاکنون عملیاتی نشده و قابل اجرا نیز نیست. "ایده انتقال اب دریای خزر برای مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی به استانهای مرکزی  از جمله سمنان هست، اخیرا مطرح شده، اما شوری آب دریاچه خزر 13 میلی گرم در هر لیتر است که قابل استفاده در این زمینه ها نیست، صرفه اقتصادی هم ندارد. از طرفی خاک سمنان و مناطق مرکزی قابل کشت نیست، کلا شن و خاک رس است. برای کدام مصارف کشاورزی و صنعتی قرار است این پروژه چند میلیاردی عظیم انجام شود؟".

وی به عملی نشدن پروژه انتقال آب خزر به دریاچه رو به خشک شدن ارومیه که هنوز هم روی کاغذ مانده و پروژه انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه اشاره و در خصوص پروژه کانال خزر-خلیج فارس اظهار ناامیدی کرد.

دکتر چنگیز اسماعیل اف، کارشناس علوم جغرافی و رئیس مرکز تحقیقات خزر در دانشگاه دولتی باکو نیز درباره این پروژه می گوید: که با توجه به پستی-بلندی های موجود در مسیر شمال-جنوب، ایران ناگزیر است در مسیر سربالایی این کانال در چندین منطقه آبگیرهای بزرگی احداث کند تا از سرریز شدن آب کانال جلوگیری کند. مسیرهایی با این خصوصیات، مانند کناره های البرز انبوهی از جمعیت را در خود جای داده است که باید زمینها و خانه های اطراف پروژه تخلیه شود. "همچنین ایجاد آبگیر باعث افزایش خطر زلزله خواهد شد، مانند آنچه که در داغستان یا منطقه "مینگه چویر" قفقار اتفاق افتاد. در حالت عادی، ایجاد آبگیر باعث می شود سالانه تا 300 زمین لرزه با مقیاس پایین در منطقه اتفاق افتد، اگر این منطقه مانند مناطق شمالی ایران زلزله خیز نیز باشد، باید ریسکهای ایجاد آبگیرهای بزرگ به دقت در نظر گرفته شود.

بگفته وی، ایجاد یک کانال برای عبور کشتیهای کوچک حداقل 5 متر ارتفاع و 100 متر عرض لازم دارد و با توجه به طول این کانال که بیشتر از 2 هزار کیلومتر خواهد بود، نیاز به حداقل یک دهم حجم آب رودخانه ولگای روسیه که 85 درصد آب خزر را تامین می کند وجود دارد. آیا همسایه های شمالی ایران با این پروژه موافق خواهند بود؟ طبیعتا خیر.

جواد مرادی بازدید : 223 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)
نماینده مدارس فوتبال باشگاه بارسلونا در ایران در دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال ایران پیراهن اهدایی رئیس باشگاه آبی و اناری را با شماره لیونل مسی به وی داد.
 فدراسیون فوتبال: در این نشست که صبح امروز برگزار شد ابتدا عباس ترابیان گفت: «دعوتنامه‌ای از باشگاه بارسلونا خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده است که حاوی نکات مهمی است. همچنین یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسپانیا که در زمینه اسپانسرینگ فعال است قصد مذاکره برای پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال ایران دارد.»



در ادامه جلسه مجید نیرومند نماینده مدارس فوتبال بارسلونا در ایران درباره نامه ارسالی باشگاه بارسلونا گفت: «ساندرو روسل رئیس باشگاه بارسلونا در نامه‌ای به شما، انتخاب دوباره به ریاست فدراسیون فوتبال ایران را تبریک گفته و معتقد است این انتخاب جهش در فوتبال ایران است زیرا ثبات مدیریت می‌تواند باعث پیشرفت فوتبال شود. رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در ۱۲ سال گذشته تغییر نکرده است و به همراه شما عضو کمیته فوتسال فیفاست.»

وی ادامه داد: «از علی کفاشیان دعوت شده است تا به باشگاه بارسلونا بیاید تا با بازدید از این باشگاه، مذاکرات رو در رویی را با ساندرو روسل داشته باشد.»

در پایان این جلسه پیراهن شماره ۱۰ تیم فوتبال بارسلونا با نام علی کفاشیان به عنوان هدیه‌ای از سوی رئیس این باشگاه به وی اهدا شد.
جواد مرادی بازدید : 222 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (0)
فرماندار اعلام کرد:

خسارت 80 درصدي خشكسالي به محصولات ديم كوهدشت

فرمانداركوهدشت از خسارت 80 درصدي خشكسالي به محصولات ديم اين شهرستان خبر داد.

غلامرضا حمزه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،منطقه لرستان، ضمن اشاره به خشكسالي‌هاي چند سال اخير افزود: از سطح زير كشت محصولات كشاورزي اين شهرستان10 درصد آبي و 90 درصد ديم است.

وی بیان کرد:متاسفانه امسال طبق برآوردي كه صورت گرفته ما شاهد خسارت 80 درصدي خشكسالي به محصولات ديم اين شهرستان هستيم.

وي يادآور شد: اين درصد خسارت مربوط به گندم و جو است.

فرماندار كوهدشت تصريح كرد: با توجه به اين كه شهرستان، رتبه اول بيمه زراعي استان را دارا مي باشد و 90 درصد محصولات تحت پوشش بيمه مي باشند،طبق پيگيريهاي به عمل آمده،اميدواريم بتوانيم خسارت وارده به كشاورزان را جبران کنيم.

جواد مرادی بازدید : 251 سه شنبه 22 فروردین 1391 نظرات (1)
در اعتراض به عدم ساماندهی خودروهای مسافر‌کش شخصی‌
رانندگان ‌مسافربری خطی کوهدشت ـ خرم‌آباد تحصن کردند

خبرگزاری فارس: در اعتراض به عدم ساماندهی خودروهای مسافر‌کش شخصی، رانندگان مسافربری خطی کوهدشت ـ خرم‌آباد تحصن کردند.

خبرگزاری فارس: رانندگان ‌مسافربری خطی کوهدشت ـ خرم‌آباد تحصن کردند

به گزارش خبرنگار فارس از کوهدشت، رانندگان خودروهای تعاونی مسافربری کوهدشت ـ خرم‌آباد امروز در محل تعاونی این شهرستان اعتصاب کردند.

رانندگان تحصن‌کننده به خبرنگار فارس در کوهدشت گفته‌اند، خودروهای پلاک شخصی بدون داشتن مجوز و برای سرگرمی در این محل مسافر‌کشی می‌کنند و باعث مزاحمت کار خودروهای زرد دارای مجوز شده‌اند، به همین خاطر امروز تحصن کرده‌ایم.

در ادامه این تحصن رانندگان با نامه‌نگاری، در جلوی فرمانداری کوهدشت حاضر و از فرماندار خواستند روند کنونی را تغییر دهد و به وضع آنها رسیدگی شود.

در ادامه فرماندار کوهدشت در این خصوص به رانندگان تحصن‌کننده قول داد پیگیری‌های لازم را انجام و مشکل آنها را برطرف کند.

علی حمزه‌پور هم‌چنین از آنها خواست، شروع به کار کنند‌ تا مسافران سرگردان نشوند.

جواد مرادی بازدید : 234 دوشنبه 21 فروردین 1391 نظرات (0)
پاسخ دولت به ابهامات يارانه‌اي مردم

معترضان حذف یارانه پیامک بدهند

 معترضان حذف یارانه پیامک بدهند
اقتصاد > یارانه  - گروه اقتصادی:
سرانجام پس از یک هفته انتقاد و اعتراض مردم محروم از دریافت یارانه نقدی مرحله دوم، مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ابتکاری جالب از طرح جدید این سازمان برای پاسخگویی خبر داد و گفت:

شماره پیامک 300025 آماده پاسخگویی به پرسش‌های یارانه نقدی است! بهروز مرادی مشخص نکرده که مردم چگونه از طریق شماره پیامک اعلام شده می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند. گفته‌های این مقام مسئول نشان از احتمال خطای دولت در شناسایی افراد با درآمد بالا برای محروم کردن اجباری از دریافت یارانه نقدی مرحله دوم به میزان 28‌هزار تومان به ازای هر نفر دارد. گفته‌های مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها خود گویای این مسئله است. به گزارش ایرنا، بهروز مرادی در مورد تعداد انصرافی‌ها از دریافت یارانه نقدی گفت: الزاما این تعداد انصرافی‌ها براساس بررسی‌های انجام شده زیاد نیست اما بخشی از انصرافی‌ها مربوط به اشتباه در نحوه ورود به سامانه refahi. ir است که در روز‌های اخیر با اصلاح سامانه و درج گزینه عدم‌انصراف، سازمان هدفمندی یارانه‌ها تلاش کرده این مشکل را به‌طور کامل مرتفع کند.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره اعلام تغییر اطلاعات خانوار‌ها گفت: تغییر اطلاعات خانوار‌ها ارتباطی به این سازمان ندارد ومربوط به مرکز آمار است اما در تهران مردم می‌توانند به دبیرستان البرز که به‌عنوان پایگاه اطلاعاتی مرکز آمار تعیین شده و در شهرستان‌ها به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها مراجعه کنند. وی با بیان آنکه، یارانه نقدی کماکان همان 45‌هزار و 500‌تومان است و دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر میزان کف یارانه نقدی واریزی به حساب سرپرستان خانوار‌ها ندارد، گفت: دولت همچنان خود را مکلف به واریز 45‌هزار و 500‌تومان برای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار می‌داند که این موضوع شامل افرادی که پیامک مربوط به واریز مابه‌التفاوت فاز اول و دوم هدفمندی را نیز دریافت کرده‌اند یعنی همان28 هزار تومان نیز است.

رئیس سازمان هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها تصریح کرد: کماکان مبلغ 45‌هزار و 500‌تومان به حساب دریافت‌کنندگان این پیامک‌ها هم واریز می‌شود. مرادی گفت: درصورت هر گونه تغییر در میزان و نحوه یارانه نقدی دولت مکلف است این تغییرات را براساس قانون به مردم اعلام کند. به گفته وی، مردم می‌توانند درخصوص اعلام تغییرات هویتی خود از قبیل ازدواج، تولد طلاق و فوت با مراجعه به دفاتر پلیس +10 در سراسر کشور اقدام کنند. رئیس سازمان هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها تأکید کرد: سرپرستان خانوار درصورت دریافت پیامک سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به سایت این سازمان مراجعه کنند. مرادی گفت: همه کسانی که از طریق سامانه 300025 پیامک مربوطه را دریافت کرده‌اند، باید برای درج انصراف یا عدم‌انصراف خود، به سامانه www. refahi. ir مراجعه کنند.

چگونگی حذف یارانه نقدی خارج‌نشینان

مرادی درباره آخرین وضعیت پرداخت یارانه نقدی، به ایرانیان مقیم خارج گفت: مقرر شده براساس قانون، به ایرانیانی که بالای 6 ماه ساکن خارج از کشور هستند، یارانه پرداخت نشود و در این رابطه مسائل به‌طور دقیق از سوی مسئولان در حال پیگیری است. وی افزود: این موضوع شامل تعداد اندکی از مردم جنوب کشور نمی‌شود؛ زیرا این قشر از توانمندی اقتصادی ضعیفی برخوردار هستند، به همین علت مجبور به رفت‌وآمد به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای انجام فعالیت‌های اقتصادی به‌منظور افزایش توان مالی خود هستند.

نحوه اصلاح اشتباه در انصراف از یارانه‌ها

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: کسانی که به اشتباه پس از ورود به این سامانه گزینه انصراف را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به یکی از شعبات بانکی که حساب یارانه‌ای خود را در آن باز کرده‌اند، ظرف مدت چند دقیقه اقدام به اصلاح درج گزینه مربوطه از طریق ورود به سامانه اطلاعات اقتصادی، کنند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که گزینه انصراف را انتخاب کرده‌اند و یارانه فروردین به حسابشان واریز نشده، در ماه بعد یارانه این ماه را دریافت می‌کنند یا خیر، اظهار داشت:

حساب مربوط به واریز یارانه نقدی همواره برقرار است و سازمان هدفمندی یارانه‌ها در نخستین فرصت پیش آمده، مبالغ مربوط به یارانه نقدی فروردین را به حساب کسانی که به اشتباه گزینه انصراف را انتخاب کرده‌اند، واریز می‌کند، ضمن آنکه کف درنظر گرفته شده برای پرداخت یارانه نقدی برای همه دهک‌ها همان 45‌هزار و 500‌تومان است و این 28‌هزار تومان واریز شده در روزهای اخیر مربوط به مابه‌التفاوت یارانه نقدی فاز اول و دوم هدفمندی یارانه‌هاست که به حساب برخی از دریافت‌کنندگان پیامک یارانه‌ای واریز شده است.

مرادی افزود: سازمان هدفمندی یارانه‌ها اگر در بررسی‌های جدید خود مطمئن شود که 28‌هزار تومان مربوطه به حساب دریافت‌کنندگان پیامک واریز نشده است، حتما پیگیر واریز این مبلغ به حساب آنها خواهد بود تا این مبلغ به حساب آنها به‌طور کامل واریز شود.

جواد مرادی بازدید : 612 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (0)
معافیت تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه‌های بدون کنکور

جدول معافیت‌های خدمت سربازی در قانون جدید؛ سن جدید سربازی

 همشهری آنلاین:
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات معافیت‌های خدمت سربازی در قانون جدید را تشریح کرد که بر اساس یکی از بندهای آن اگر مشمولی تا سه ماه غیبت داشته باشد سه ماه اضافه خدمت و اگر تا یکسال غیبت داشته باشد 6 ماه اضافه خدمت خواهد داشت.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات معافیت‌های خدمت سربازی در قانون جدید را تشریح کرد که بر اساس یکی از بندهای آن اگر مشمولی تا سه ماه غیبت داشته باشد سه ماه اضافه خدمت و اگر تا یکسال غیبت داشته باشد 6 ماه اضافه خدمت خواهد داشت. مهمترین اظهارات سردار موسی کمالی را در جدول زیر بخوانید.

1

  • در قانون جدید اگر مشمولی تا سه ماه غیبت داشته باشد سه ماه اضافه خدمت و اگر تا یک سال غیبت داشته باشد 6 ماه اضافه خدمت خواهد داشت. افرادی که بالاتر از یکسال غیبت داشته باشند علاوه بر 6 ماه اضافه خدمت به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.

2

  • مشمولان غایبی که تا سوم خرداد سال 91 خودشان را برای خدمت معرفی کنند از هر مجازاتی معاف بوده و نه تنها اضافه خدمت نخواهند داشت بلکه به دادگاه نیز معرفی نمی‌شوند. به همین دلیل به جوانان توصیه می‌کنیم از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

3

  • شرط پذیرش دانشجو و صدور معافیت از طریق کنکور در این قانون برداشته شد و برای دانشگاه‌هایی که بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌کنند مانند دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های آزاد مناطق کیش و قشم معافیت تحصیلی صادر می‌شود.

4

  • یکی از فرزندان مادران فاقد شوهر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از خدمت سربازی معاف شدند.

5

  • خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سه دختر و یک پسر دارند پسر از خدمت سربازی معاف می‌شود.

6

  • مشمولان دارای فرزند معلول از خدمت سربازی معاف شدند. معلولیت فرزند را سازمان بهزیستی باید تایید کند.

7

  • مشمولانی که با زنان معلول ازدواج کنند 5 سال معافیت موقت دریافت می‌کنند. بعد از 5 سال اگر ازدواج آنها استمرار داشته باشد معافیت 5 ساله به معافیت دایم تغییر پیدا می‌کند.

8

  • مشمولی که همسرش فوت کرده و فرزند صغیر دارد در صورتی که ازدواج نکرده باشد از خدمت سربازی معاف است. البته او بعد از گرفتن معافیت می‌تواند ازدواج کند.

9

  • یگانه مراقب و نگهدار پدر نیازمند مراقبت با هر سنی از خدمت سربازی معاف است. شرط تعیین تکلیف خدمت سربازی برای ثبت اموال نیز در دفاتر اسناد رسمی برداشته شد.

10

  • یکی از فرزندان پسر سربازی که در طول خدمت سربازی فوت کرده است یا در صورت نداشتن فرزند یکی از برادرانش از خدمت معاف می‌شود.

11

  • کلیه فرزندان شهدا و مفقودالاثر از خدمت سربازی معاف شدند.

12

  • به ازای هر شهید، آزاده با 14 ماه اسارت، جانباز با 25 درصد و مفقودالاثر فاقد فرزند یک برادر معاف می‌شود.

13

  • یک فرزندخوانده قانونی جانبازی که برابر گواهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به واسطه جانبازی صاحب فرزند نمی‌شود از خدمت معاف می‌شود.

14

  • کلیه مشمولین وظیفه به جای سن 18 سالگی در ماه تولد سالی که به سن 19 سالگی (18 سال تمام) می‌رسند برای خدمت فراخوانی می‌شوند و افراد زیر دیپلم 6 ماه فرصت دارند خود را معرفی کنند تا دچار غیبت نشوند.

15

  • کلیه مشمولین دیپلم و بالاتر یک سال فرصت دارند تا خود را برای انجام خدمت معرفی کنند.

16

  • به دانشجویان انصرافی دانشگاه‌‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برای یک بار قبل از انجام خدمت سربازی اجازه ادامه تحصیل داده شده است.

17

  • به مشمولین متعهد دستگاه‌های غیرنظامی که تاکنون بعد از انجام تعهد کارت معافیت دریافت می‌کردند از این به بعد کارت پایان خدمت داده می‌شود. هزینه دریافت کارت معافیت برای این افراد از 75 هزار تا یک میلیون تومان بود.

18

  • برخی خانواده‌ها اعلام می‌کردند که فرزندشان دارای بیماری است که این موضوع از سوی شورای پزشکی رد می‌شد به همین خاطر براساس قانون جدید نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی شورایی از پزشکان متخصص را تشکیل می‌دهند تا به این درخواست‌ها به صورت تخصصی رسیدگی شود. همچنین در قانون قبلی برای نظر شورای پزشکی حق اعتراض وجود نداشت اما در این قانون به مشمولان حق اعتراض داده شده است.

19

  • سربازان یتیم، متاهل و دارای مشکلات خانوادگی در محل سکونت‌ دوره خدمت سربازی را می‌گذرانند.

20

  • به فرماندهان یگان‌ها اعلام کرده‌ایم با سربازانی که دارای مشکلات خانوادگی هستند برای به کارگیری آنان در محل سکونت‌شان همکاری کنند.

21

  • جوانان به این شایعات که برخی سایت‌ها و نشریات زرد هر از گاهی به آن دامن می‌زنند توجه نکنند زیرا طرحی به عنوان خرید خدمت سربازی نداریم.

22

  • ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز مشمول قانون جدید خدمت سربازی می‌شوند البته در این قانون پیش‌بینی شده به جای حضور مشمولان در تهران و پیگیری کارشان به نمایندگی‌های خارج از کشور مراجعه کنند.

23

  • براساس قوانین گذشته افرادی که تا پایان سال 82 از کشور خارج شده‌اند می‌توانند درخواست خرید خدمت سربازی بدهند.

24

  • افرادی که تا شهریور سال 85 مشغول به تحصیل در خارج از کشور بودند نیز می‌توانند مانند قبل به کشور تردد کنند.

25

  • افراد برای شرکت مسابقات ورزشی آسیایی، جهانی و المپیک و همچنین نخبه‌های علمی برای تحصیل و شرکت در مسابقات علمی هیچ مشکلی برای خروج از کشور ندارند.

26

  • مجازات سربازانی که تا پایان سال 86 فرار کرده بودند لغو و آنها عفو شدند. همچنین برای سربازان فراری بعد از این تاریخ قرار شد پرونده آنان به دادگاه فرستاده شده تا در این زمینه تصمیم قضایی گرفته شود.

27

  • موضوع افزایش حقوق سربازان در حال بررسی است و باید منتظر ماند و دید بودجه اجازه افزایش حقوق سربازان را می دهد یا خیر. البته قطعاً سال آینده شاهد افزایش حقوق سربازان خواهیم بود.

28

  • هیچ کمبودی در زمینه کمبود سرباز در یگان‌های مورد نیاز وجود ندارد و اخبار منتشره در این زمینه دروغ است.

29

  • تعداد مشمولانی که غیبت کرده‌اند نیز کمتر از سه درصد می‌باشد که این نشان دهنده این موضوع است که جوانان به خدمت سربازی علاقه دارند.

 

 

 

جواد مرادی بازدید : 321 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (0)
كارت‌های قدیمی معافیت پس از پایان مهلت مقرر برای تعویض باطل می‌شوند

هشدار رئیس سازمان وظیفه عمومی؛ کارت‌های قدیمی معافیت باطل می‌شوند

هشدار رئیس سازمان وظیفه عمومی؛ کارت‌های قدیمی معافیت باطل می‌شوند
همشهری آنلاین: رییس سازمان وظیفه عمومی از باطل شدن کارت‌های معافیت قدیمی پس از پایان مهلت مقرر برای تعویض با کارت‌های هوشمند خبر داد و گفت: دارندگان کارت‌های معافیت باید به موقع برای تعویض اقدام کنند.
سردار سید حمید صدرالسادات افزود: هم اکنون کار تعویض کارت‌های معافی با کارت‌های هوشمند بر اساس برنامه اعلام شده انجام می‌شود و استقبال از این کار نیز مطلوب است.

وی با بیان اینکه پس از مهلت مقرر که برای تعویض کارت‌های معافیت اعلام شده است، کارت‌های قدیمی از درجه اعتبار ساقط می‌شود، گفت: دارندگان این کارت‌ها برای اینکه با مشکلی مواجه نشوند باید در مهلت مقرر برای انجام کارهای اداری این کار، به دفاتر پلیس به اضافه 10 مراجعه کنند.

رییس سازمان وظیفه عمومی تنها مشکل انجام این کار را رعایت نکردن زمانبدی اعلام شده از سوی مردم دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع باعث کندی کار می‌شود زیرا برنامه ریزی‌ها را تغییر می‌دهد.

وی درباره کارت‌های صادره شده نیز به ایرنا گفت: تا کنون دو سری از کارت‌های معافیت هوشمند صادر و از طریق پست برای متقاضیان ارسال شده است.

صدرالسادات تاکید کرد: روند کار شکل گرفته و با هماهنگی‌های انجام شده پس از تعطیلات نوروز 91، تعویض کارت‌ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

رییس سازمان وظیفه عمومی از تعویض کارت‌های پایان خدمت با کارت‌های هوشمند جدید از اردیبهشت یا نهایتا خردادماه سال 91 خبر داد، گفت: زمانبندی انجام این کار بزودی اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد در مجموع ظرف دو سال، تمام کارت‌های معافیت و پایان خدمت باید تعویض شوند و سازمان وظیفه عمومی نیز آمادگی کامل برای انجام این کار را در مهلت مقرر دارد.

بر اساس زمانبندی سازمان وظیفه عمومی ناجا دارندگان کارت‌های قدیمی معافیت از دهم دی ماه سال 90 تا دهم اردیبهشت ماه سال 91 فرصت دارند برای تعویض کارت خود با کارت هوشمند به دفاتر پلیس به اضافه 10 مراجعه کنند.

جدول زمانبندی مهلت باقی مانده این طرح بر اساس تاریخ صدور کارت به قرار زیر است:

- از سال 1370 تا 1379 از دهم اسفندماه تا دهم فروردین ماه 1391

- از سال 1360 تا 1369 از دهم فروردین ماه سال 91 تا دهم اردیبهشت ماه

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی این زمانبندی قابل تمدید نیست و پس از انقضای مهلت فوق کارت‌های قدیمی از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.
جواد مرادی بازدید : 286 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (0)

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از معافیت مشمولان دارای خواهر مجرد بالای 24 سال سن خبر داد.

سردارسید حمید صدرالسادات افزود: بر اساس ماده 44 قانون جدید خدمت وظیفه عمومی تنها برادر سرپرست خواهر فاقد پدر و همسر ذکور که بیش از 24 سال سن داشته باشد از خدمت سربازی معاف است.

 رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه معافیت‌ها در سه دسته کفالت، پزشکی و موارد خاص دسته‌بندی می‌شوند گفت: در بحث معافیت پزشکی نزدیک به 20 تا 30 نوع معافیت وجود دارد.

 صدرالسادات با اشاره به شرایط معافیت پزشکی با بیان اینکه باید افراد سالم به خدمت سربازی اعزام شوند، گفت: در همین راستا افرادی که دارای بیماری خاص یا عذرهای پزشکی هستند پیش از اعزام به خدمت شناسایی می‌شوند.

 وی همچنین درباره معافیت مددجویان ، ایثارگران و خانواده‌های شهدا ازخدمت سربازی تصریح کرد: این نوع معافیت نیز شرایط مختلفی دارد و به مشمولان از 30 ماه تا پنج سال معافیت موقت یا دائم داده خواهد شد.

شرایط معافیت در صورت ازدواج با دختر معلول

 رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره شرایط بهره‌مندی از معافیت در صورت ازدواج با دختر معلول خاطرنشان کرد: مشمولانی که با معلولان ازدواج کنند از انجام خدمت ضرورت معاف خواهند بود.

بر اساس گفته صدرالسادات به ایسنا به این افراد پنج سال معافیت موقت و در صورت تداوم ازدواج معافیت دایم داده خواهد شد.

 وی همچنین درباره شرایط بهره‌مندی از این معافیت برای مشمولان گفت: معلولیت همسر مشمول باید به تایید سازمان بهزیستی رسیده باشد.

 به گفته رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا قوانین خاصی در بهزیستی وجود دارد که به موجب آن هرفردی به عنوان معلول تحت پوشش بهزستی قرار نمی‌گیرد بلکه باید شرایط وی در کمیسیون‌های این سازمان بررسی شود.

جواد مرادی بازدید : 307 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (0)
ابهامات در فاز دوم هدفمندی یارانه ها
ششم فروردین بود که دولت اعلام کرد یارانه نقدی افزایش یافته ات تا نخستین گام برای اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها با وجود مخالفت مجلس برداشته شود و این اقدام توسط بهارستان نشین ها تخلف آشکار لقب گیرد. در حالی که مردم در تعطیلات نوروزی به سر می بردند و خبری از رسانه های مکتوب نیز نبود؛ خبر پایگاه اطلاع رسانی دولت از از واريز 28 هزار تومان...
شفاف: «اگر اجازه مي‌دادند، مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها را اجرا مي‌كرديم، 70 ـ 80 هزار تومان تو جيب مردم مي‌گذاشتيم تا سفر بروند، اما نشد، سخت شد اجراي مرحله دوم.» این آخرین اظهارات رسمی محمود احمدی نژاد درباره یارانه ها ی نقدی و وضعیت آنها بود که 27 اسفند ماه سال گذشته در برنامه زنده تلویزینی " سفر به خیر " مطرح شد تا به این ترتیب دولتی ها نارضایتی خود از مبلغ یارانه نقدی را اعلام کنند و رسما نشان بدهند با وجود کسری بودجه و قرض و کمک از مجلس، باز هم به افزایش یارانه نقدی اصرار دارند و می خواهند بدون هیچ گونه آمار گیری و اطلاع سنجی درستی یارانه عده ای از دهک های بالای جامعه را حذف کنند.

ششم فروردین بود که دولت اعلام کرد یارانه نقدی افزایش یافته ات تا نخستین گام برای اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها با وجود مخالفت مجلس برداشته شود و این اقدام توسط بهارستان نشین ها تخلف آشکار لقب گیرد.
 
در حالی که مردم در تعطیلات نوروزی به سر می بردند و خبری از رسانه های مکتوب نیز نبود؛ خبر پایگاه اطلاع رسانی دولت از از واريز 28 هزار تومان، مابه‌التفاوت يارانه پرداختي به حساب سرپرستان خانوار حكايت داشت .با این وجود این مابه تفاوت که برای عدهای واریز نشده است، قابل برداشت نیست و هنوز تکلیف فاز دوم هدفمندی یارانه ها مشخص نشده است و جزئیات آن مبهم باقی مانده است.
 

البته بهروز مرادي ششم فروردين كه به‌طور رسمي از تصميم دولتي‌ها براي افزايش يارانه‌ها در فاز دوم خبر داده بود و درخصوص جزييات اين افزايش از ابهام در جزييات آن گفت تا مشخص شود این مساله برای دولتی ها نیز ابهاماتی دارد.

 وي با تاكيد بر اينكه مابه‌التفاوت 28هزار توماني فاز نخست و دوم تا آغاز فاز دوم قابل برداشت نيست، اظهار داشته بود كه واريز اين مبلغ 28 اسفند سال 90 انجام شد كه ممكن است اين مبلغ ماهانه يا به صورت دو ماهه باشد.

اين نخستين ابهامي بود كه درخصوص اين تصميم دولتي‌ها مطرح شد و به «گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت» به نقل از «واحد خبر راديو»، مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه‌ها از آن حكايت كرده است.

مرادي در اين مورد گفته بود كه زمان برداشت و يك‌ماهه يا دو ماهه بودن اين مبلغ در اطلاع‌رساني‌هاي بعدي به مردم اعلام خواهد شد و اگر اين مبلغ 28 هزار تومان ماهانه باشد؛ 73 هزار و 500 تومان سرانه ماهانه و اگر دو ماهه باشد؛ 14 هزار تومان ماهانه به 45هزار و 500 تومان اضافه مي‌شود.

 وي همچنين از واريز يارانه‌هاي فروردين خبر داد و اعلام كرده بود كه 15 فروردين، 45هزار و 500 تومان به حساب‌ها واريز مي‌شود و 17 فروردين قابل برداشت است اما 28 هزار تومان اضافه شده غيرقابل برداشت است تا زمان اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها كه اجازه برداشت داده شود.

در ادامه مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه‌ها گفته بود: همان‌طور كه در مرحله اول هدفمندي يارانه‌ها، پرداخت يارانه نقدي را يك‌ماه و نيم زودتر از شروع اجراي قانون در نظر گرفتيم، هم اكنون نيز همين گونه است، به اين صورت كه اين مابه‌التفاوت مربوط به زماني است كه مرحله دوم آغاز شود؛ يعني پرداخت اين مبلغ مابه‌التفاوت به معني شروع مرحله دوم يارانه‌ها نيست. 
اين مبلغ در حساب‌هاي مردم زودتر واريز شده است اما غيرقابل برداشت خواهد بود. هر چند كه به گفته مرادي اين مابه‌التفاوت 28 اسفند واريز شده است اما خبر آن هفت روز پس از واريز، داده شد كه مرادي دليل تاخير در اطلاع‌رساني را غيرفعال بودن سامانه «ساتنا» يعني سامانه‌اي كه انتقال وجه بين بانك‌ها را انجام مي‌دهد، دانسته و گفته است كه اين اطلاع‌رساني را هم‌اكنون كه اين مبالغ به حساب مردم واريز شده است، انجام داديم.

اين در حالي است كه در روز هفتم، ايرنا در گزارشي اعلام كرد كه با وجود اعلام واريز مابه‌التفاوت يارانه پرداختي، اين مبلغ به حساب شمار زيادي از مردم واريز نشده است و تعدادي از شهروندان تهراني در تماس با خبرگزاري از واريز نشدن مبلغ مابه‌التفاوت يارانه‌هاي نقدي به حساب‌هاي‌شان ابراز نگراني كردند و خواهان پيگيري اين موضوع از سوي مسوولان سازمان هدفمندي يارانه‌ها شدند.

در هر حال عدم واریز مابه التفاوت یارانه نقدی برای عده زیادی از مردم این نگرانی را ایجاد کرده است که با توجه به پیامک های حذف یارانه نقدی که در آستانه سال 91 ارسال شد، شاید این افراد از خانوارهایی هستند که یارانه نقدی آنها در فاز دوم هدفمندی حذف خواهد شد.

این در حالی است که بسیاری از این خانوارها از اقشار متوسط و نه پر در آمد جامعه و از کارمندان دولتی هستند.
 
در هر حال، به  اين نگراني هنوز از سوي سازمان هدفمندي يارانه‌ها پاسخي داده نشده و معلوم نيست كه چرا اين مابه‌التفاوت به حساب بسياري از سرپرستان واريز نشده است و تکلیف این پول های واریز نشده و پیامک های یارانه ای چه خواهد بود؟باید منتظر ماند و دید با وجود مخالفت مجلسی ها با این اقدام دولت، تکلیف فاز دوم هدفمندی یارانه ها چه خواهد شد و آیا نگرانی های مردم در ابتدای سال نو، برطرف خواهد شد یا باید منتظر جنجال جدید یارانه ای بود.

 

جواد مرادی بازدید : 265 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (0)
امروز خبری به صورت پیامک منتشر شد مبنی بر اینکه اسفندیار رحیم مشایی مورد سوء قصد قرار گرفت . بنابر این شوخی سیزده ، رییس دفتر محمود احمدی نژاد رییس دولت دهم ، امروز حوالی دماوند توسط 2 موتور سوار مورد سوء قصد قرار گرفت .
بازتاب: سیزدهم فروردین ماه سال جدید نیز همانند سالهای قبل ، با دروغ های خاص این روز مواجه شد و داغ ترین آنها ، خبری مربوط به مرد پر حرف و حدیث دولت نهم و دهم است.

 امروز خبری به صورت پیامک منتشر شد مبنی بر اینکه اسفندیار رحیم مشایی مورد سوء قصد قرار گرفت . بنابر این شوخی سیزده ، رییس دفتر محمود احمدی نژاد رییس دولت دهم ، امروز حوالی دماوند توسط 2 موتور سوار مورد سوء قصد قرار گرفت .

همسر و داماد مشایی نیز که همراه وی بودند ، به شدت مجروح شدند . خاطرنشان می شود عاملان این اقدام تروریستی بلافاصله محل را ترک کردند با وجود این تلاش برای شناسایی آنان ادامه دارد .
جواد مرادی بازدید : 299 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (0)
در صورتی که امسال اعتبارهدفمندی معادل سال 90 تعیین شود؛
حذف ۲۹ میلیون نفر از فهرست یارانه نقدی
در صورتی که در سال 91 اعتبارهدفمندی معادل سال 90 تعیین شود، 29 میلیون نفر از فهرست یارانه بگیران حذف می شوند.
 

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، اقدام ناگهانی دولت در رابطه با افزایش یارانه های نقدی که به نوعی آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز نام گرفت، از سوی مجلس با مخالفت هایی مواجه شد، البته تجربه نشان داده است که مجلس در قبال عملکرد دولت طی سالهای اخیر بارها در عمل انجام شده قرار گرفته و در نهایت به خواست دولت تن داده است.
در کنار این موضوع باید توجه داشت که مجلس هشتم تنها دو ماه تا پایان دوره قانونی فعالیتش فرصت دارد. دو ماهی که عملا تنها محدود به بررسی و تصویب قانون بودجه سال 91 خواهد شد. قانونی که لایحه آن به رغم ارایه به مجلس هنوز اجازه انتشار عمومی پیدا نکرده است، نسخه های محدود آن نیز از سوی معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری به سختی در اختیار کارشناسان قرار می گیرد و از زمانی که به مجلس تقدیم شده است، مرکز پژوهشها بالغ بر 51 گزارش منتقدانه در مورد آن منتشر کرده است.
بدون آنکه بخواهیم قصدی داشته باشیم و حتی به دنبال جواب آن برویم شرح بالا را می توانیم با یک علامت سئوال به پایان برسانیم و این گمانه را نیز مطرح کنیم که آیا دولت دهم نمی خواهد در آخرین سال فعالیتش قانونی را به اجرای بگذارد که مجلس هشتم از تصویب گذرانده؟
به هر شکل روند طی شده طی چند سال اخیر نشان می دهد، دولت بیش از آنکه بخواهد از نظرات مجلس تبعیت کند و یا حتی در پی کسب رضایت مجلس برای اجرای برنامه های اقتصادی اش باشد، به نحوی عمل کرده که مجلس را ناچار به تبعیت از خود کند. در مورد آغاز فاز اول هدفمندسازی یارانه ها و توزیع یارانه نقدی در سه ماهه پایانی سال 89 به خوبی این مسئله به نمایش عمومی گذاشته شد. در مورد فاز دوم نیز به نظر می رسد همان قصه در حال تکرار شدن است.
در این میان یک اما وجود دارد، آنهم به «اما»یی به اندازه جمعیتی نزدیک به 29 میلیون نفر، بنا بر گزارش منتشر شده از سوی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی دولت در لایحه بودجه سال 91 هیچ اشاره ای به رقم درآمد حاصل از افزایش قیمت حاملهای انرژی یا به عبارتی قانون هدفمندسازی یارانه ها نکرده است بنابراین نمی توان گفت که دولت در این زمینه چه برنامه ای دارد و اما نتیجه همین ابهام می تواند به قیمت حذف حدود 29 میلیون نفر از فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی تمام شود.

گمانه زنی دو سناریو برای یک سال
اگر ارقام کلی لایحه را با سال 90 مقایسه کنیم می بینیم که دولت در سال 91 سقف بودجه را نسبت به سال 90 تقریبا ثابت نگهداشته ، در این میان بودجه جاری کاهش پیدا کرده و بودجه عمرانی به رغم عدم تحقق در سال 90 برای سال 91 افزایش پیدا کرده.
اعتبارات یارانه ای (یعنی سهم دلوت از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی) نیز بنابر گزارش مرکز پژوهشهای مجلس در مقایسه با سال 90 تغییر چشم گیری نداشته است و با توجه به این شرایط نمی توان انتظار داشته که دولت بخواهد تغییر چشم گیری حداقل در اعتبار 54 هزار میلیارد تومانی بدهد که در سال 90 برای اعتبار حاصل از افزایش قیمت حاملهای در نظر گرفته شد، البته مگر آنکه در جریان رسیدگی به بودجه در صحن بلاخره دولت راضی به اعلام علنی ارقام مربوطه شود. رقمی که بر خلاف متن قانون هدفمندسازی هنوز لایحه سنواتی ذکر نشده است( بنابر گزارش 49 بررسی لایحه قانون هدفمندسازی یارانه ها منتشر شده از سوی مرکز پژوهشهای مجلس).
از سوی دیگر در سال 90 بنابر اعلام رسمی انجام گرفته در سایت رسمی دولت به 73 میلیون نفر از جمعیت کشور یعنی تقریبا تمامی 10 دهک جمعیتی یارانه پرداخت کرده است که با احتساب هر نفر 45500 تومان هزینه ای بالغ بر 40 هزار میلیارد تومان را تقبل کرده است.
با در نظر گرفتن این دو موضوع اگر دولت بخواهد هزینه یارانه نقدی را در سال 91 افزایش ندهد، با احتساب یارانه 73500 تومان تنها می تواند یارانه 45 میلیون نفر را تامین کند یعنی مجبور است نام 29 میلیون نفر را از فهرست دریافت کنندگان یارانه خارج کند.
البته اگر یارانه نقدی در فاز دوم بنابر گفته مدیرعامل سازمان هدفمند سازی به جای 73500 تومان به 58500 تومان افزایش یابد (بهروز مرادی در مصاحبه خبری که در مورد واریز مابه التفاوت یارانه فاز اول و دوم اعلام کرده بود معلوم نیست این رقم مربوط به دوره یک ماهه است و یا دوماهه )، دولت برای پرداخت به 73 میلیون نفر نیاز به اعتباری معادل 51 هزار میلیارد تومان خواهد بود؛ یعنی کمی کمتر از کل اعتبار سال 90 و اگر میزان اعتبار را ثابت فرض کنیم، دولت می تواند یارانه 68 میلیون نفر را تقبل کند. یعنی بازهم حذف حدود 5 میلیون نفر از کل فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی.

مقایسه وضعیت پرداخت یارانه نقدی در سال 90 و سناریوهای سال 91
عنوان سال 90 سال 91
سناریوی اول سناریو دوم
میزان یارانه نقدی هر نفر (تومان) 45,500 73,500 58,500
کل یارانه نقدی پرداختی طی هر ماه (میلیارد تومان) 3,322 5,366 4,271
کل یارانه نقدی پرداختی در طول سال با فرض جمعیت 73 میلیون نفری دریافت کننده یارانه (میلیارد تومان) 39,858 64,386 51,246
جمعیت یارانه بگیر (برای سناریوها با فرض ثابت بودن هزینه معادل سال 90 محاسبه شده است) 73,000,000 45,190,476 681,333,333

بازی بزرگان
اما اگر این اتفاق نیفتد، یعنی دولت نخواهد تن به نارضایتی ناشی از خروج 29 یا پنج میلیون نفر از فهرست دریافت یارانه بدهد؛ باید بین 51 تا 64 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی توزیع کند. اگر چه به نظر می رسد این موضوع با متن قانون هدفمندسازی یارانه ها ناهماهنگ باشد، ولی آیا واقعا قصد تنظیم کنندگان قانون هدفمندسازی یارانه ها روندی این چنین بوده است، یعنی روندی که به صورت مثال گلوله برف به سمت تبدیل شدن به یک بهمن هزینه برای دولت و اقتصاد کشور برود؟
سئوال دیگر آنکه دولت در صورت تن دادن به چنین هزینه ای آیا می تواند سهم صنعت و بخش کشاورزی را نیز که با حساب این ارقام باید چیزی حدود 30 تا 38 هزار میلیادر تومان محاسبه می شود را تامین کند؟ ، برای این کار دولت باید قیمت حاملهای انرژی را در فاز دوم به حدی بالا ببرد که بدون احتساب سهم خودش بتواند اعتباری بالغ بر 82 تا 103 هزار میلیارد تومان را جهت اجرای قانون ( پرداسه سهم 50 درصدی یارانه نقدی و 30 درصدی بخش تولید) تامین کند و برای تامین چنین اعتباری که حدود دو برابر میزان اعتبار ثبت شده در بودجه 90 است باید منتظر چه نرخ هایی برای حاملهای انرژی باشیم؟
به هر شکل باید منتظر بود و دید در بازی شطرنجی که دولت با مجلس آغاز کرده ، حرکت بعدی مجلس چه خواهد بود ، آیا مجلس می تواند، 28 هزار تومان هایی را که دولت در حساب دریافت کنندگان یارانه نقدی بولکه کرده به حساب خزانه بازگرداند و یا بین دو راهی که دولت مقابل مجلس قرار داده است یعنی یارانه 58500 تومانی یا 73500 تومان مجلس یکی را انتخاب خواهد کرد تا آخرین روزهای مجلس هشتم و آخرین سال فعالیت دولت نهم بدون تنشی در قبال یارانه نقدی طی شود و حل مسائلی که می ماند هم به گردن دولت و مجلس بعدی بیافتد؛ مسائلی از قبیل کسری بودجه ، افزایش هزینه های ناشی از اجرای ناقصی برنامه هدفمندسازی، عدم پرداخت اعتبارات وعده داده شده به بخش های تولیدی، بازپرداخت بدهیهای ناشی از فروش اوراق مشارکت و ...

جواد مرادی بازدید : 390 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (0)

در این پست یوزر و پسورد روزانه آنتی ویروس قدرتمند nod32 رو براتون قرار دادم .

در صفحه جدیدی که باز میشه. در سمت چپ صفحه چند یوزر و پسورد با تاریخ آن روز گذاشته شده و هر کدام از یوزرها و پسوردهای که اشتباه بود از یوزر و پسورد بعدی استفاده کنید.

دریافت یوزر و بسورد nod32

جواد مرادی بازدید : 1190 دوشنبه 14 فروردین 1391 نظرات (0)

 

کد خبر: 80054327          (2493031)            تاريخ انتشار : 09/01/1391 - 17:23

 

 

1391/01/14 - 10:30

 

 

 

'تنگه شیرز' نگین سبز لرستان

خرم آباد - شهرستان كوهدشت دارای جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی است كه از آن جمله می توان به تنگه زیبا و سرسبز 'شیرز' اشاره كرد كه به واسطه طبیعت بسیار زیبا و چشم اندازی بدیع، به نگین سبز لرستان مشهور است.

 

به گزارش ایرنا، این منطقه سرسبز و دیدنی در50 كیلومتری شهر كوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان كرمانشاه، ایلام و لرستان در كنار رود خروشان سیمره واقع شده است.

محیط توپوگرافیك این ناحیه از كوه های مرتفع و دره های نسبتا عمیق با وضعیت اقلیمی سرد و كوهستانی در فصل پاییز و زمستان و معتدل در فصل تابستان برخوردار است.

پوشش گیاهی و جنگلی خوبی در این منطقه وجود دارد و طبیعتا از پوشش خوب جانوری نیز برخوردار است، تنگه شیرز را می توان از حیث سورفولوژی و ریخت شناسی از بدایع اقلیم كوهدشت به شمار آورد.

شكل خاص، آب زلال و پوشش گیاهی و جنگلی و گیاهی بكر، طبیعت بسیار زیبا و دل انگیز و در عین حال اعجاب آوری به این دره تنگ و صخره ای داده است.

فرسایش سنگها و كوهها چهره خاصی به این دره داده كه در مجموع آن را به محیطی شگفت انگیز و جذاب تبدیل كرده و توجه همه را به این منطقه معطوف كرده است.

ارزش بسیار بالای منطقه و وجود سایت های غنی دوره های سنگ (عصر حجر) و دوره برتر در این دره موجب شده كه سازمان میراث فرهنگی در طرح جامع گردشگری استان لرستان توجه ویژه ای به این منطقه در شهرستان كوهدشت داشته باشد.

وجود درختان وحشی مو، انجیر و گلابی وحشی در این تنگه مناظر بدیعی را بوجود آورده است.

كوهها، صخره های منحصر بفرد، آبشارهای متعدد كه از دل این تنگه بیرون می آید ویژگی ارزشمندی برای جذب مسافران و گردشگران مناطق كوهستانی محسوب می شود.

یك مسافر نوروزی كه از اصفهان به تنگه شیرز سفر كرده، به خبرنگار ایرنا گفت: منطقه شیرز بواسطه موقعیت اقلیمی مناسب، پتانسیل ورزش های كوهستانی نظیر كوهنوردی، صخره نوردی و پیاده روی كوهستانی را دارد.

سینا سماواتی دانشجوی تهرانی نیز كه دو شبانه روز در این منطقه مشغول تحقیق بوده، گفت: واقعا تنگه زیبا و دیدنی شیرز از همه نظر فوق العاده است.

وی تنگه شیرز را كلكسیونی تحقیقاتی برای دانشجویان و دانش پژوهان زمین شناسی و جغرافیا معرفی كرد.

برای مشاهده عکس هایی از این تنگه زیبا به ادامه مطلب مراجعه کنید. 

 

7271/1625/320

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80054327
جواد مرادی بازدید : 1078 سه شنبه 08 فروردین 1391 نظرات (0)

روستای جعفر آباد اولادقباد روستایی است واقع در ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان کوهدشت این روستا در سالهای بین ۱۳۵۰تا ۵۲ توسط مرحوم حاج جعفر مرادیان بنا شده است. در مسیر روستای جعفر اباد جاذبه های طبیعی و اثار باستانی منحصربه فردی وجود دارد از جمله اثار باستانی میتوان به غار میرملاس اشاره کرد که قدمتی دوازده هزار ساله دارد. و جاذبه های طبیعی تنگه شیرز و رود کاکیزه که از جمله جاذبه های منحصر به فرد در منطقه لرستان می باشد.

در تصویر زیر موقعیت روستای جعفرآباد نسبت به شهرستان کوهدشت نمایش داده شده. منطقه قرمز شهرستان کوهدشت و منطقه زرد رنگ در شمالغرب شهرستان روستای جعفرآباد می باشد. همچنین منطقه سبز رنگ نیز منطقه توریستی تنگ شیرز می باشد. و مسیر آبی رنگ نیز رودخانه سیمره می باشد.

 

 

در تصویر زیر نیز موقعیت تنگ زیبای کاکیزه نسبت به روستای جعفرآباد می باشد. منطقه قرمز رنگ روستا و منطقه آبی رنگ تنگ کاکیزه می باشد.

 

 

 

جواد مرادی بازدید : 2240 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (24)

 

در این قسمت به آموزش تصویری و مرحله به مرحله اعلام عدم انصراف از دریافت یارانه نقدی خانوارها پرداخته شده است و مراحل آن به صورت زیر می باشد:

۱- در این مرحله پس از ورود به سایت www.refahi.ir  بر روی گزینه انصراف کلیک کنید.

 

 برای ادامه آموزش به ادامه مطلب مراجعه کنید

جواد مرادی بازدید : 361 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (0)

هدفمندی یارانه‌ ها و خود انصرافی خانوارها

اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ ها درباره خود انصرافی خانوارها
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای آورده است: انصراف سرپرستان خانوارهای مورد نظر از دریافت یارانه می‌تواند دولت و ملت بزرگ را در انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی بیش از پیش یاری کند.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای آورده است: انصراف سرپرستان خانوارهای مورد نظر از دریافت یارانه و افزایش سهم طبقات کم درآمد از این محل می‌تواند دولت و ملت بزرگ را در انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی بیش از پیش یاری کند.

سایت پاتوق۹۸ :‌در ادامه اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: اکنون که پس از گذشت ۱۵ ماه از کار بزرگ و ماندگار ملت و همبستگی عظیم و بی‌نظیر ملی در اجرای موفق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، شاهد آثار مثبت آن در زندگی مردم و اقتصاد کشور هستیم، به اطلاع می‌رساند که ادامه تحولات با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

بدیهی است هدف نهایی اجرای این قانون، عدالت و پیشرفت جامعه است که سرلوحه تمامی برنامه‌های اقتصادی کشور خواهد بود لذا در این زمینه توجه هموطنان عزیز را به موارد زیر معطوف می‌دارد:

۱- از مدت‌ها پیش تعداد کثیری از مردم خیر و افرادی که به لطف خدا دارای درآمد مناسبی برای امرار معاش خود و افراد تحت تکفلشان می‌باشند و یارانه‌های پرداختی در زندگی آنان اثر گذار نبوده یا تأثیر چندانی ندارد، خواستار ایجاد ساز و کاری شده‌اند تا بتوانند بر اساس آن از دریافت تمام یا بخشی از یارانه سهم خود صرف‌نظر کنند و از این طریق با تخصیص بیشتر و بهتر منابع ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها موجبات بهبود زندگی خانوارهای کم درآمد و محروم جامعه فراهم کنند.

پاتوق۹۸ : لذا در پاسخ به این درخواست مردمی و اجابت آن راهکاری عملیاتی طراحی و در اختیار مردم عزیز قرار می‌گیرد تا به طور داوطلبانه به افزایش سهم یارانه طبقات با درآمد پایین کمک کنند.

۲- جهت ایجاد سهولت و تمهیدات لازم برای تعامل و همکاری خانوارهای داوطلب از طریق ارسال پیامک با شماره ۳۰۰۰۲۵ اطلاع‌رسانی انجام شده است که سرپرست خانوارها باید وارد سامانه الکترونیکی www.refahi.ir شده و در بخش گزینه انصراف یکی از موارد معین شده را انتخاب و علامت بزنند.

بدیهی است پیامک‌هایی که از طریق این شماره ارسال نشده باشد، اعتبار ندارد.

۳- بدون شک انصراف سرپرستان خانوارهای مورد نظر از دریافت یارانه و افزایش سهم طبقات کم درآمد از این محل می‌تواند دولت و ملت بزرگ را در انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی بیش از پیش یاری کنند.

۴- فرایند کلیه مراحل انصراف از دریافت یارانه به ترتیب از طریق پیامک‌های بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد و جای هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

جواد مرادی بازدید : 291 دوشنبه 07 فروردین 1391 نظرات (0)

خود انصرافی از یارانه با پیامک

انصراف از دريافت يارانه با پيامک
سازمان هدفمند سازی یارانه ها دو روش را برای خود انصرافی خانوارها از دریافت نقدی یارانه ها اعلام کرد.
سازمان هدفمندسازی یارانه ها حاکیست، به منظور بهره مندی بیشتر قشرهای آسیب پذیر و اجرای امری خداپسندانه، خانواده ها در صورت انصراف از دریافت یارانه نقدی می توانند به یکی از دو روش زیر اقدام کنند:

۱- با ورود به سامانه www.refahi.ir انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام کنند.

یارانه

 

 

۲- سرپرست خانوار شماره یکی از گزینه های زیر را به انتهای کد ملی خود اضافه کرده و به شماره ۳۰۰۰۲۵ ارسال کند.

گزینه ها:

۱- انصراف از دریافت کل مبلغ یارانه

۲- انصراف از دریافت نیمی از مبلغ یارانه

۳- انصراف از ما به التفاوت فاز اول و دوم یارانه نقدی

مثال: کد ملی ۰۰۲۵۳۵۳۱۷۸ و انتخاب گزینه ۱ ، باید به صورت (۰۰۲۵۳۵۳۱۷۸۱) به شماره ۳۰۰۰۲۵ ارسال شود.

جواد مرادی بازدید : 5820 یکشنبه 06 فروردین 1391 نظرات (4)

با سلام خدمت دوستان عزیز تصویری که در زیر می بینید نقشه ماهواره ای کوهدشته. با کلیک بر روی لینک زیرنمایش نقشه در اندازه واقعی نقشه کوهدشت با اندازه واقعی و قابلیت دستکاری و بزرگنمایی و کوچک نمایی می باشد. در قسمت چپ نقشه امکان زوم کردن و چرخش نقشه امکان پذیر است و در سمت راست نقشه قابلیت تغییر کاربری نقشه امکان پذیر است.

نقشه ماهواره ای کوهدشت

نمایش نقشه در اندازه واقعی

جواد مرادی بازدید : 587 شنبه 05 فروردین 1391 نظرات (0)

غرور آفرینی های ورزش لرستان در سال 90/ تابستان تلخی که گذشت
خرم آباد - خبرگزاری مهر: سال 90 برای ورزش لرستان سال تکرار موفقیتهایی بود تا در این سال با وجود همه مشکلات، لرستان بازهم در صحنه های ورزشی درخشش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروزی رویای شیرینی است که همه ورزشکاران دنیا خواستار دستیابی به آن هستند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند اما برای رسیدن به پیروزی هر ورزشکار نه تنها باید از توان و استعداد ورزشی خود بهره گیرد بلکه محتاج استفاده از امکانات و ابزار ورزشی است.

در سالی که گذشت ورزش لرستان به لحاظ موفقیت ورزشکاران خود سال نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و ورزشکاران این دیار با کسب صدها مدال در صحنه های مختلف ورزشی توانمندیهای خود را بار دیگر به اثبات رساندند.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کدام موضوع سایت مناسب تر است؟
    جغرافیا

    آمار سایت
  • کل مطالب : 292
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 57
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 238
  • بازدید ماه : 497
  • بازدید سال : 14,088
  • بازدید کلی : 187,302